Jonathas’ Forest

Apr 21 - Apr 24, 2014

(Sergio Andrade, Brazil, 2012, DCP, 99 min)

A Floresta de Jonathas

A becalmed but ripe tale of family life in Amazonia is transformed into a haunting rumination on man-in-nature, in this Brazilian take on tropical malady. 

Dutiful Jonathas (”not Jonathan”) works for his father, harvesting fruits and vegetables from the modest family jungle estate and selling their crops at a roadside stand frequented by motoring tourists. His brother Juliano can't be bothered with the labor, as the itinerant customers prove perfect foil for his exotic charms. 

Banished from the home by a bitter, if jealous, father, Juliano embarks on a defiant camping trip, with a curious Jonathas in tow. Jonathas' solo digression into seemingly known territory becomes a fever-dream of, and wake-up call to, nature's bounty.

 

Un relato sereno y maduro sobre la vida familiar en la Amazonía se transforma en una reflexión desgarradora sobre la relación del hombre y la naturaleza, en esta interpretación brasilera de una enfermedad tropical. 

El muy responsable Jonathas (“no Jonathan”) trabaja para su padre, cosechando frutas y vegetales en su humilde finca familiar en la selva y vendiendo la cosecha en un puesto en la carretera frecuentado por turistas motorizados. Su hermano Juliano ni se molesta en trabajar, ya que los clientes viajeros caen embrujados ante sus encantos exóticos.     

Desterrado de su hogar por un padre lleno de amargura y celos, Juliano emprende un viaje desafiante en el que se ve en la necesidad de acampar en diferentes sitios, y Jonathas lo sigue. La digresión solitaria de Jonathas en un territorio aparentemente conocido se convierte en una experiencia que es al mismo tiempo un sueño febril y un llamado al despertar a los tesoros de la naturaleza. 

Gracias to Gabriella de Castro for translations en Español.

 

A FLORESTA DE JONATHAS - Trailer Oficial (Jonathas' Forest Official Trailer) from Italo Castro on Vimeo.

<Back to Calendar